– Checklista

Minst 2 månader innan tävling

  • Boka tävlingsarena
  • Allokera mattor (grönt och röd tatami är rekommenderat, men andra färger får förekomma)
    • Minsta tillåtna matta kräver 36 gröna och 64 röda
    • Rekomenderad matta kräver 64 gröna och 80 röda
  • Samtala med Domarchef och få en överdomare tilldelad
    • Överdomaren kommer att nu börja söka domare, det krävs minst 5 domare per matta.
    • Har ni egna domare meddela detta.
  • Boka läkare och läkarsekreterare
    • läkaren måste vara legitimerad, du behöver personnummer.
    • läkarsekreteraren är en vanlig funktionär
  • Ansök om tävlingssanktion

1 Månad innan tävling

  • Fördela funktionärer
    • varje matta behöver minst:
      • 2 sekretariat
      • 1 matvärd
    • Kiosk personal
    • Läkarsekreterare
    • Fotagraf
  • Planera Kiosk & Mat
    • Domare & funktionärer behöver ett riktigt mål mat för att kunna fungera
    • Tandskydd bör finnas till försäljning
  • Priser & Diplom
    • Förbered beställning av priser, så att inga missförstånd med tryck/gravyr uppstår.
    • I ungdomsklasserna bör diplom eller plakett utdelas för deltagande.
  • Dubbelkolla tävlingssanktionen om du inte fått svar.
  • Dubbelkolla domare med ÖD, samt att läkaren fortfarande är aktuell
  • Allokera utrustning
    • 1 dator med storskärm till varje matta
      • Dator med Scoreboard programvara finns att låna från federationen
      • Projektor med duk finns att låna från federationen
    • 2 Röda & 2 Blå bälten per matta
    • 5 Duo poängblock för poänggivning av duo
    • Poängformulär Fight, NeWaza, Duo – skall finnas även om det är tänkt att dom ska skrivas ut.

2 veckor innan tävling

  • Öva/utbilda sekretariat
    • Har ni egen domare är det bra om ni håller en snabbkurs i hur sekretariatet fungerar
  • Provkör utrustningen
    • har ni egna datorer, se till att allt fungerar.
  • Gå igenom hela checklistan från första punkt och dubbelkolla att det är gjort / fungerar
  • Beställ medaljer

Tävlingsveckan

  • Ev stäng anmälan
  • Kiosk
    • Varor
    • Skydd
    • Växelpengar & Skrin
    • Kortbetalning
  • Invägning
    • Våg
  • Övrig utrustning hämtas förbereds
    • Datorer
    • Mattor
    • Bord till sekretariat

Tävlingsdagen

  • Mattor på plats
  • Datorer på plats
  • Invägning skyltad och i separat rum men möjlighet att stänga dörr.

Efter tävlingen

  • Resultat till Sportrådet
    • Resultatet mailas till SR som en xls fil
    • Varje klass ska vara åtskilda av en ny rad med klassen som rubrik
    • Alla tävlande ska vara med, inte bara prispallen.
    • Filen läses maskinellt så tänk på stavning och bindestreck
      • Pelle Persson, Valles JuJutsu Klub kommer alltså inte vara samma individ som Pelle Persson, Valles Ju-Jutsu Klub.
    • Kolumner
      • Namn – Förnamn + efternamn, Exempelvis (Roger Grimmer)
      • Klubb – Hela klubbnamnet, ta inga genvägar.
      • Placering – en enkel siffra
      • Antalet matcher – hur många matcher påbörjades (WO innan matchstart räknas inte, WO under matchens gång räknas)
      • Antalet vunna matcher
      • Anmäld i klass – ifall spelaren är flyttad, klasserna är ihopslagna, anger ni vilket klass som spelaren vill delta i i annat fall lämna tomt.
  • Bildbank till Sportrådet – tankas upp som Zip arkiv